Meeskonna coaching andis Karolini Kooli juhtivtiimile olulised tööriistad, selguse ja enesekindluse oma rollides, tugevdas meeskonnatunnet ning tõstis tõhusust.
Karolini Kool on Tartus, 2. septembril 2022.a õppetööga alustanud erivajadustega lastele mõeldud kogupäevakool, mis koondab ühe katuse alla individuaalse hariduse ning sotsiaalvaldkonna tugi- ja rehabilitatsiooniteenused; lisaks hoole ja hoolitsuse, mängu- ja puhkeaja. Tegutsetakse Tartu Luterliku Peetri Kooli filiaalina.
Karolini Kooli peamine eesmärk on kõikehõlmava terviklahenduse abil parimal moel oma õpilastele ja nende peredele toeks olla. Esimesel, so 2022/23 õa õppis seal kaheksa raske ja sügava liitpuudega õpilast, 2023/24 õppeaastale mindi vastu kokku juba 20 õpilasega.
Millist väärtust ja kasu tunnetas meeskond meie koostööst kõige enam?
Meeskonnacoaching tõi liikmed kindlasti üksteisele lähemale ja pani aluse usalduslikumale, avatumale suhtlusele. Selgemini joonistusid välja ka liikmete individuaalsed tugevused ja nõrkused – oluline teadmine, millega paremini rollide piire seada ja ülesandepõhiseid kokkuleppeid teha. Ja loomulikult saime ka teadmise, millised võiksid olla (ja ei tohiks olla) ühe või teise meeskonnaliikmega suhtlemisel nö eriefektid, ehk stiil ja toon jne, et konflikte ennetada.
Mis oli sinu jaoks isiklikult kõige märkimisväärsem kasutegur meie koostöös?
Kindlasti sain coachingu käigus ka endast teadlikumaks ja õppisin mõistma ja märkama, et kolleegidel võivad olla minust erinevad tööviisid. Peab tunnistama, et esile kerkis ka rida ebamugavaid emotsioone, mis said coachi abiga märgatud, lahti harutatud ja lahendustesse suunatud. Ja noh, väga kiirel elu- ja tööperioodil andis coachingu seanss meile suurepärase võimaluse koos aega veeta! Sellest sai justkui meie “thing”.
Millised olid peamised väljakutsed, millele leidsime koos lahenduse?
Saime Reesilt väga selgeid päris tööriistu ja juhiseid, mille abil õppisime nii üksteist kui kogu ülejäänud meeskonda uudishimulikult kuulama. Ühe esmapilgul võrdlemisi ebamugava ülesande käigus, mille Reesi meile andis, saime ülimalt õpetliku kogemuse, julguse ja kindluse edaspidiseks ning väga väga olulise teadmise kogu meeskonna jaoks neljast peamisest väljakutsest, millele saime siis juba ühiselt lahendusi otsima asuda.
Mis on muutunud peale meie koostööd paremaks?
Kindlasti kasvas juhtivmeeskonna liikmete enesekindlus oma rollis ja omavaheline sünergia. Tekkis ühine vastutusruum, kasvas teotahe ja selginesid rollid – see on uue alustava organisatsiooni kontekstis ääretult oluline, sest õigesti juhtimata on pinged väga lihtsad tekkima.
Kas ja miks soovitaksid Realcoachi teenuseid teistele ettevõtetele?
Iga kell soovitaks! Ilmselt on iga meeskonna teekonnad erinevad, kuid usun, et coachingu tulemusel saab iga tiim tugevamaks ja kokkuhoidvamaks, tõhusamaks, paraneb omavaheline suhtlus, sõnastuvad konkreetsed kokkulepped, saabub selgus nii rollides kui väljakutsetes ja võetakse ühine suund. Ja lõpuks võidab sellest kogu organisatsioon ja paraneb kultuur.
Monika Õun
Karolini Kooli asutajaliige ja projekti eestvedaja
Karolini Kooli juhtivmeeskonna coachingu programmis osalemist toetas Playtech Estonia OÜ.