Koolitus: sujuv kommunikatsioon ja selle olulisus meeskonnas


On üsna levinud, et omavahelises koostöös tuleb ette, et kommunikatsioon toppab, info ei jõua kõikide meeskonna liikmeteni, esineb  rivaalitsemist ja tuleb ette pingelisi olukordi, mis mõjutavad kogu meeskonda aga ka kliente ja teisi olulisi sidusrühmi. Kuidas seda parandada?

Sageli on põhjuseks eeldused, erinevad ootused, ebaselge visioon, puuduv või arusaamatu kommunikatsioon, ja vahel ka üsna loomulik nähtus nagu võimuvõitlus, mille käigus iga meeskonna liige püüab end tõestada ning oma positsiooni tugevdada. Lisaks on paljudel inimestel tihti ka võrdlemisi ambitsioonikad isiklikud (küll siiski tööalased) eesmärgid, mis ei pruugi meeskonna ühiste eesmärkidega kooskõlas olla.

Ja nii see koostöö kannatabki – kui suhtluses puudub ausus, austus, avatus ja usaldus, siis kaob sünergia ja head ideed ei saagi sündida. Sellises õhkkonnas hoitakse eksimused enda teada, ei õpita ühiselt, lahenduste asemel otsitakse süüdlasi, suhtlus on minimaalne, kuid sellele vaatamata pingeline ning eesmärkidest olulisemaks saavad egod.

Kui suhted on keerulised ja kommunikatsioon ei suju, pole tähtsust, kui palju oma ala parimaid meeskonda kuulub – õhk on paks, mõnikord isegi toksiline, tulemusi ei tule, personal pidevalt vahetub ja kokkuvõttes kannatab kogu ettevõtte maine (vähemalt tööandjana).


Kui leidsid eelnevas midagigi tuttavlikku, on sinu meeskonnale meie kommunikatsiooni koolitusest kahtlemata kasu!

kommunikatsiooni koolitus

Koolituse vältel käsitleme järgmisi teemasid:

1. Psühholoogiline turvalisus

Psühholoogiliselt turvaline töö-õhkkond on tugev alus meeskonnale, kus liikmed tunnevad end kindlalt oma ideede ja murede väljendamisel. Usaldus on see, mis soodustab avatud dialoogi ja koostööd. Analüüsime, kuivõrd (psühholoogiliselt) turvaliselt tunnevad end meeskonnaliikmed, kaardistame kriitilisemad näitajad ja sõnastame kokkulepped olukorra parandamiseks.

2. Oskuslik kommunikatsioon

Oluline pole üksnes aja- ja asjakohase info liikumine, vaid ka vastuvõtmine ehk kuulamine – kas me kuulame möödaminnes või oskame päriselt kuulata? Eeldamise asemel õpime teadlikult õigeid küsimusi esitama ja ootuseid selgitama. Nii vähenevad valestimõistmised ja pinged.

3. Tagasisidestamine ja kokkulepped

Efektiivse koostöö aluseks on selged kokkulepped (ja neist ka kinnipidamine) ja avatud nii positiivne kui ka konstruktiivne tagasiside. Õpime, kuidas jõuda kokkulepeteni ning kuidas anda ja ka vastu võtta konstruktiivset tagasisidet, et toetada nii iga liikme individuaalset kui ka meeskondlikku arengut.

BOONUS: koolituse käigus käsitletud teemapüstituste ja ilmnenud väljakutsete baasil koostame reaalse tegevusplaani, mida meeskond saab ühiselt ellu viima asuda.

Koolituse tulemusel:

  • suureneb meeskonnaliikmete omavaheline usaldus ja vähenevad sisepinged,
  • tugevneb meeskonnatunne ja paraneb koostöö, suureneb üksteisemõistmine,
  • õpitakse aktsepteerima erinevaid vaatenurki,
  • õpitakse teadlikult kuulama ja enda sõnumeid selgelt väljendama,
  • saadakse praktilisi tööriistu, kuidas parandada kommunikatsiooni, et luua avatud ja usalduslik töökeskkond, kus iga töötaja tunneb end kuulatuna ja väärtustatuna.

 

Koolituse maksumus: 149 € + km / osaleja

 

Suurema grupi korral küsi personaalset pakkumist ning telli ka virutaalsetele meeskondadele online-koolitust ja inglise keeles.

Koolitust viivad läbi Reesi Valge, kes on akrediteeritud coach, kes omandas kõrgeima rahvusvaheliselt tunnustatud meeskonna coachi kvalifikatsiooni Global Team Coaching Institute`s ning Elo Mets, kes on omandamas magistrikraadi Metanoia Instituudi kliinilise Gestalt psühhoteraapia magistriprogrammis (MSc).

Kui sul tekib küsimusi või soovid töötuba oma meeskonnale tellida,
kirjuta palun info@realcoach.ee või helista +372 5455 2212.