Aasta lõpp on kohe käes, mis tähendab, et väga paljude inimeste ja juhtide (jaa, juhid on ka ikka inimesed) jaoks kerib tempo üles ja sellega koos ka stress. Tempo, mille me sageli ise endale nii tööl kui kodus tegelikult seame… Kui nüüd juhtide juurde tagasi tulla, siis jaa, aastalõpud on nende jaoks nagu köielkõnd, kuid lisaks (vaimse) tasakaalu hoidmisele nii endal kui ka kogu tiimil, tuleb veel samaaegselt põlevate kurikatega žongleerida (pinged, konfliktid ja väljakutsed meeskonnas), okastraadiga kaetud rõngast läbi hüpata (projektid, mille tähtaeg on homme) ja seda kõike nii, et all on näljased lõvid (vabandame tippjuhtide ees, kuid see metafoor esindab selles loos teie ootuseid tulemustele). Niisiis oled sa näiteks Regina, personaliosakonna juht, kes annab endast viimse, et tööandja bränding oleks tasemel, töötajad õnnelikud, puuduolevad lülid tiimi leitud ning ka aastalõpu koolitused ja peod peetud või hoopis Rain, ettevõtte omanik ja juht, kes püüab piiratud tingimustes siiski maksimaalset saavutada, et 2025 tuleks kasumlikum kui 2024 – see blogipostitus võib olla sinu ellujäämiskomplekt. Loe, kuidas aasta lõpp rahulikult üle elada, ilma et sa end katki töötaksid ja aastavahetusel säraküünlana ise kärssaksid:
1. Korrasta oma To-Do list (mitte ainult töölaud)
Jah, on tõesti ahvatlev kõik enne ära teha, kui aasta lõpp saabub, kuid pea meeles – Titanic ehitati kiiruga, Noa laev seevastu märksa mõistlikuma ajaraami vältel. Niisiis, jäta oma aastalõpu to-do listi vaid need asjad, mis veel midagi muudavad ning lükka ülejäänu jaanuari.
2. Võta omaks “piisavalt hea” mõtteviis. Perfektsionism on niigi ülehinnatud, seda eriti siis, kui aasta lõpp terendab!
Sinu meeskond ei vaja Mona Lisa laadset aastaaruannet – kriipsujuku sobib ka, kui sõnum on selge! Pane info kokku, vajuta send ja asu oma glögi nautima.
3. Pigista meeskonna kalendrisse siiski “Suure mõtiskluse” sessioon.
Ei, mitte tervet nädalavahetust hõlmav kulukas aastat kokkuvõttev koosolek, vaid lihtne, kiire ja konkreetne tund, mille vältel heita pilk lõppeva aasta õnnestumistele, ebaõnnestumistele ja üllatustele. Peaasi, et see on vabas vormis – näiteks pitsa ja aasta eredamaid “saatevigasid” kajastava slideshow saatel. See tunnike võiks luua usaldust ja laduda kindlasti hea vundamendi uuel aastal uue hooga alustamiseks.
4. Keela ära koosolekud, millel ei ole agendat!
Koosolekud, mida peetakse vaid seetõttu, et on aasta lõpp on nagu mõni Netflixi seriaal, mida sa ei tellinud. Sõnasta lihtne reegel: pole agendat, pole koosolekut. Tänad end hiljem, sest aega jääb ka olulisemate asjade, näiteks netist jõulukingituste otsimise jaoks. Veel mõned nipid koosolekute efektiivistamiseks annab Reesi selles videos.
5. Naera end sellest kaosest läbi.
Jah, pole stressi nii suurt, mida üks hea naeru episood ei kergendaks. Jaga tiimiga mõnd pühadeteemalist naljakat meemi, kutsu salaja kontorisse Jõuluvana, või arvuta kokku kõik need korrad, mil ettevõtte printer kiireimal hetkel ummistuda otsustas. Huumor on nagu liim, mis hoiab meeskonnavaimu tugevana.
6. Harjuta (naeratuse saatel) “ei” ütlemise kunsti.
Olgu tegu viimase hetke kliendipäringu või seitsmeteistkümnenda jõuluürituse kutsega, pea meeles, et “Ei!” on täislause – kui sulle ikkagi tundub, et läheb rapsimiseks, proovi öelda: “Ma küll tahaksin aidata/osaleda, kuid mu taldrik on täis nagu pühade buffet laud!”.
7. Korralda “Ebasobivate eesmärkide” pidu,
sest niimõnigi 2024. aastaks seatud eesmärk jäi saavutamata ja ka see on okei. Tähistage neid ning tehke läbikukkumistest hoopis õppetunnid. Seejuures jälgige, et meeleolu püsiks siiski helge – eelistatult snäkkidega.
8. Üle-kommunikeerimine alandab stressi (vähemasti detsembris)
Soovid vältida asjatut paanikat? Hoolitse selle eest, et su meeskond püsib infoväljas. Hoia neid kursis asjade käigu, uuenduste, ajajoone ja puhkuste graafikuga. (BOONUS: nad ei kirjuta sulle chatti kummalistel kellaaegadel, et küsida: “Kas see kokkuvõte tuleb ikkagi teisipäevaks esitada?”).
9. Käi jalutamas (isegi kohvimasinani loeb!)
On teaduslikult tõestatud, et jalutamine suurendab loovust ja vähendab stressi. Lisaks on see suurepärane ettekääne sirutada oma jalgu pärast kolmetunnist eelarve koosolekul istumist. Jaluta, mõtle, hinga, korda.
10. Planeeri meeskonna kokkulepete kick-off koosolek jaanuari lõppu,
et luua tugev alus tulemuslikule 2025. aastale. Leppige kokku, kuidas hakkab sinu meeskond suhtlema, otsuseid langetama ja projekte haldama. See saab olema nagu uue aasta pakt, kuid vähemate murtud lubadustega.
Lõppsõna
Juhi töö aasta lõpus ei seisne selles, et viimane kui piisk endast või oma tiimist välja pigistada. See on oskus juhtida selguse, empaatia ja huumoriga. Hinga sügavalt sisse, naerata ja meenuta: 2024. aasta rahulik lõpp on parim hooandja 2025. aastale. Rõõmsat (ja võimalikult stressivaba) pühade ootuse aega!
Realcoachid