Realcoachidel avanes suurepärane võimalus toetada Foxway People & Culture tiimi, kes soovis omandada teadmised ja oskused, kuidas vältida kommunikatsiooni komistuskive ning läbi oskuslikuma suhtlemise meeskonda tugevdada.
Foxway on 2014. aastal asutatud tehnoloogia ettevõte, mis pakub elektroonikaseadmete taaskasutuse täisteenust alates kokkuostust kuni järelturuni, et tagada seadmete jätkusuutlik kuluefektiivsus.
Panime selleks kokku custom made töötoa, kus keskendusime suuresti usaldusele kui meeskonnas hea kommunikatsiooni vundamendile. Selgitasime ja tõime näiteid, mil viisil õigesti üles ehitatud suhtlus aitab saavutada ühiseid eesmärke ja lahendada ka keerukamaid tööülesandeid või olukordi. Avatud ja aus kommunikatsioon on tegelikult üks olulisemaid meeskonnasünergia allikaid. Arutlesime ka meeskonnakommunikatsiooni “koostisosade” – infovahetuse, tagasiside andmise, aktiivse kuulamise, konfliktide lahendamise, üksteise toetamise ja otsuste tegemise teemadel.
Rõhutasime eelduste ja küsimuste vahe olulisust kommunikatsioonis ning juhtisime tähelepanu sellele, kuidas eeldused võivad viia arusaamatusteni, samas kui küsimuste esitamine edendab selgust ja mõistmist. Rääkisime veel erinevatest kuulamistasanditest, alates eiramisest kuni empaatiani ning leppisime kokku, et kuulamine on igal juhul oluline oskus, mis nõuab teadlikku arendamist ja rakendamist.
Julgustasime veel meeskonda analüüsima, mil moel nad tahtmatult oma kommunikatsiooni saboteerida võivad ning selle teadvustamise kaudu leidma viise, kuidas paremini koostööd teha. Protsess hõlmas kolme sammu – kõige halvema tulemuse saavutamiseks tegevuste loetlemine, olemasoleva sarnasuse hindamine ja ebaefektiivsete tegevuste tuvastamine ning lõpuks uute kokkulepete sõnastamine ja kirjapanek.
Isegi niivõrd praktilise töötoa kasu ilmneb aga ainult siis, kui õpitut ka päriselt ja igapäevaselt meeskonnatöös rakendada. Igal juhul sai Foxway People & Culture tiim kaasa mõistmise, et tasub väärtustada selget ja eesmärgipärast suhtlust ning rakendada kuulamise oskusi, et seeläbi meeskonna efektiivsust suurendada ja (töö)suhteid parandada. Mida teadlikumad ollakse suhtluse saboteerimise ohtudest, seda paremini ollakse valmis konkreetseteks sammudeks, mis edaspidi tavalisi suhtluslõkse vältida ja ühiselt paremaid tulemusi saavutada aitavad.
Kui sul tekkis loetu põhjal küsimusi, soovid rohkem meeskonna coachingu kohta teada saada või hoopis oma meeskonnale custom made töötuba tellida, võta meiega julgelt ühendust! Alustada võid ka meeskonna tulemuslikkuse kiirkontrollist.
Heade soovidega
Reesi
reesi@realcoach.ee